Eticheta UE pentru anvelope

Explicaţia etichetei UE pentru anvelope

 

Sistemul UE de etichetare a anvelopelor oferă importante informaţii de siguranţă şi de mediu despre fiecare anvelopă. Aceasta vă permite să comparaţi anvelopele în funcţie de aderența pe carosabil umed, eficiența consumului de carburant şi nivelul de zgomot.

 

Unde o pot găsi?

Eticheta se aplicată direct pe anvelopă – conform legii UE pentru etichetarea anvelopelor. Dacă nu o puteţi găsi pe anvelopă, contactaţi-vă distribuitorul local sau căutaţi pe site-ul nostru.

EU Tyre Label Explained

Eficienţa consumului de carburant

Ştiaţi că anvelopele sunt responsabile pentru până la 20% din consumul de carburant al autovehiculului dvs.? Alegerea unor anvelope cu un randament ridicat al consumului de carburant vă va oferi un plus de autonomie şi va reduce emisiile de CO2.

Cum reduc anvelopele consumul de carburant?

Pe scurt, anvelopele eficiente din punctul de vedere al consumului de carburant necesită mai puţină energie pentru a rula. În ultimă instanţă, aceasta înseamnă un consum mai redus de carburant.

Cum se clasifică eficienţa consumului de carburant?

Eficiența consumului de carburant se clasifică de la A la G, pe o scală cu cod de culori.

  • A (verde) = clasa cea mai ridicată de eficiență a consumului de carburant
  • G (roşu) = clasa cea mai scăzută de eficiență a consumului de carburant
  • Clasa D nu se utilizează pentru autoturisme de pasageri.

Ce înseamnă această clasificare

Diferenţa dintre clasa A şi clasa G ar putea însemna o reducere de până la 7,5% a consumului de carburant. În termeni reali, dacă alegeţi anvelope din clasa A în locul unor anvelope din clasa G, aţi putea economisi peste 6 litri de carburant la fiecare 1.000 km.*

La un preţ mediu al benzinei de 4,5 lei pe litru, aceasta înseamnă economii de peste 900 de lei pe întreaga durată de viaţă a anvelopelor.*

Nu uitaţi, veţi reduce şi impactul asupra mediului!

*Pe baza unui consum mediu de 8 litri/100 km, un preţ al benzinei de 4,5 lei/litru şi o distanţă medie parcursă de anvelopă de 35.000 km. Consumul real de carburant şi economiile de cost pot varia, printre altele, în funcţie de presiunea anvelopei, greutatea vehiculului şi stilul de conducere.

Ce alţi factori mai influenţează eficiența consumului de carburant?

  • Presiune redusă în anvelopă.

Umflarea necorespunzătoare a anvelopelor măreşte rezistenţa la rulare şi afectează aderenţa în condiții de carosabil umed.

  • Greutatea vehiculului dvs.

Greutatea autoturismului şi modul de conducere a acestuia pot exercita, de asemenea, o influenţă semnificativă. Puteţi reduce consumul de carburant prin deplasarea cu autoturismul într-un mod mai eficient energetic (cunoscut şi sub numele de „şofat eco”)

Valorile afişate pe etichetă au doar caracter ilustrativ. Valorile pentru o anumită anvelopă în funcție de gamă/dimensiune pot varia.

Aderenţă pe carosabilul umed

Anvelopele cu grad mare de aderenţă pe carosabil umed se vor opri mai repede pe carosabil umed atunci când se aplică frâna totală.

Wet Grip Rating

Ce este aderenţa pe carosabilul umed?

„Aderenţa pe carosabilul umed” este capacitatea de a adera la drum în condiţii de umiditate. Clasificarea UE se concentrează pe un singur aspect al aderenței pe carosabil umed: performanţa de frânare pe carosabil umed a anvelopei.

Cum se evaluează aderenţa pe carosabil umed?

Aderenţa pe carosabil umed este clasificată de la A la F:

A = clasa maximă

F = clasa minimă

Clasele D şi G nu sunt utilizate de autoturismele pentru pasageri.

Ce înseamnă această clasificare

Într-o situaţie de urgenţă, câţiva metri înseamnă foarte mult. În cazul unui autoturism de pasageri care aplică forţa totală de frânare la 80 km/h, un set de anvelope de clasa A va opri autoturismul pe o distanţă cu până la 18 metri mai mică decât un set de anvelope din clasa F. *

Notă: În timpul deplasării, respectaţi întotdeauna distanţele de oprire recomandate.

* Când măsurătorile se execută conform metodelor de test specificate în Regulamentul CE 1222/2009. Distanţele de frânare pot varia în funcţie de condiţiile de deplasare şi de alţi factori de influenţă.

Valorile afişate pe etichetă au doar caracter ilustrativ. Valorile pentru o anumită anvelopă în funcție de gamă/dimensiune pot varia.

Nivelul de zgomot

 

O parte din zgomotul emis la trecerea unui vehicul provine de la anvelope. Alegerea unei anvelope dintr-o clasă performantă ca nivel de zgomot va reduce impactul deplasării autoturismului asupra mediului înconjurător.

 

Ce măsoară clasificarea UE a nivelului de zgomot?

Clasificarea UE măsoară emisiile de zgomote externe ale anvelopei, exprimate în decibeli.

Deoarece multe persoane nu cunosc valorile în decibeli, se afişează imaginea unui difuzor cu unde negre, pentru a semnifica zgomotul produs de anvelopa respectivă. Cu cât numărul de unde este mai mare, cu atât anvelopa este mai zgomotoasă.

  • 1 undă neagră: Silenţioasă (cu cel puțin 3 dB sub limita europeană)
  • 2 unde negre: Moderată (între limita europeană şi 3 dB sub aceasta)
  • 3 unde negre: Zgomotoasă (peste limita europeană)

 
Ce înseamnă această clasificare
 
Nivelurile în decibeli sunt măsurate pe o scară logaritmică. Acest lucru înseamnă că o creştere cu doar câţiva decibeli reprezintă o diferenţă uriaşă între nivelurile de zgomot. De fapt, o diferenţă de 3dB dublează zgomotul extern produs de anvelope.  

Gândiţi-vă la miile de autovehicule care circulă zilnic pe drumurile noastre. Dacă am alege cu toţii anvelope cu clase de zgomot mai reduse, imaginaţi-vă cât de liniştite ar fi oraşele noastre.
 

EU Tyre Noise Rating